Aktuality | STEM/MARK

Nejnovější

Lidem chybí informace o provozu elektroaut

Jitka Zítková | 13. 3. 2025

Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že s elektroauty má přímou zkušenost jen malá skupina osob. Jen úzká skupina také uvažuje o koupi elektroauta. Většina lidí nemá představu o provozních nákladech elektroaut ve srovnání s auty se spalovacím motorem. Lidé vnímají budoucí zákaz prodeje spalovacích aut jako omezení svobody volby.

Přiměřená váha nespočívá v dietách

Jitka Zítková | 5. 3. 2025

Výzkumná agentura STEM/MARK zjišťovala, zda se Češi zabývají svojí váhou a jaká opatření podnikají na její snížení a udržení. Zjistili jsme, že čtvrtina Čechů se snaží hubnout, zařazuje kvůli tomu hlavně fyzickou aktivitu bez diety, ale spíše nejsou úspěšní. Naopak inspirací je pětina Čechů, která si udržuje přiměřenou váhu, podle vlastního hodnocení snadným a efektivním způsobem, převážně bez speciální diety ale dodržováním některých zásad.

Povědomí českých žen o hormonální antikoncepci a rizicích kardiovasku-lárních onemocnění

Jitka Zítková | 27. 2. 2025

Kolik českých žen ve středním věku skutečně rozumí tomu, jak hormonální antikoncepce ovlivňuje jejich zdraví a rizika kardiovaskulárních onemocnění? Jsou si vědomy rozdílů mezi jednotlivými druhy hormonální antikoncepce? A kde nejčastěji získávají informace, kterým zároveň důvěřují?

Reformy ve zdravotnictví podporují především vzdělanější a bohatší Češi.

Jitka Zítková | 5. 2. 2025

Omezování zdravotnictví je téma, které si popularitu rozhodně nezíská. Přesto je jasné, že otázka úspor ve zdravotnictví leží na stole. Přijdou však Čechům některé z často zmiňovaných návrhů na šetření přijatelné? Odpovědi známe díky výzkumu agentury STEM/MARK.

Co se lidem vybaví, když se řekne Leoš Mareš? Překvapivě i v roce 2025 vítězí kožich.

Jitka Zítková | 22. 1. 2025

31. ledna a 1. února se uskuteční koncerty Leoše Mareše v pražské O2 aréně. Ve většině případů bývá na těchto akcích v roli producenta, tentokrát však bude on tou hlavní hvězdou. Průzkum agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české populace ve věku 18–64 let ukázal, že ho za zpěváka považuje méně než třetina Čechů. I přesto jeví lidé o jeho vystoupení značný zájem, především ženy kolem 40 let. Jméno Leoš Mareš mají Češi nejčastěji spojené s kožichy a rádiem Evropa 2.