Nejnovější
Visa nebo Mastercard? Čechům na tom nesejde.
Dva celosvětově dominující provozovatelé platebních karet převládají i u Čechů, téměř žádný Čech (<1 %) nemá od své banky jinou kartu než Visa nebo Mastercard. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace také ukázalo, že Čechům na výběru typu karty nesejde. Banky jim je navíc přiřazují většinou automaticky.
Při nákupech elektroniky již e-shopy dominují nad kamennými prodejnami
Pomalu se blíží Black Friday, při kterém můžeme ušetřit spoustu peněz nákupem zlevněného zboží. Asi nejvíce jsou propagovány nabídky elektroniky. Národní data společnosti NADA na reprezentativním vzorku české internetové populace ukazují, že většina nákupů elektroniky probíhá přes e-shopy. Českému trhu vévodí Alza a Datart.
Potřebujeme zbraň na vlastní ochranu?
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že třetina Čechů uvažovala nebo uvažuje o pořízení zbrojního průkazu na ochranu zdraví a majetku, aby zajistila nebo zvýšila svou bezpečnost. Většina lidí, kteří takový průkaz vlastní, nosí aspoň někdy zbraň u sebe.
Generace Y je velkorysá vůči starším, generace Z přináší naději pro planetu
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že pohled generací na sebe samotné se do velké míry kryje s tím, jak je vidí ostatní. Ve všech generacích převažují lidé, kteří vidí na ostatních jak pozitiva, tak negativa. Generace Y a Z dovedou ostatní víc pochválit. Konkrétní charakteristiky a důvody k pochvale či kritice se dozvíte níže.
Většina Čechů fandí v amerických prezidentských volbách Kamale Harrisové
Za necelé dva týdny se uskuteční americké prezidentské volby, které se zájmem sleduje v podstatě celý svět. Výzkum agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace ukázal, že většina Čechů fandí Kamale Harrisové. Její vítězství si přeje dvakrát více dotázaných než vítězství Donalda Trumpa. Ani jeden však lidem není vysloveně sympatický a jedná se spíše o hledání menšího zla.