Among other things, we carry out research projects focused on:
- Satisfaction, loyalty, and willingness to recommend products and services (both to the client’s customers and to competitors’ customers)
- Pre- and post-tests of communication campaigns
- Price sensitivity testing
- UX testyUX testing>Concept testing for new products and services (e.g., conjoint analysis)
- Knowledge and testing of logos and symbols, including identifying related associations
- Brand image (within the financial and overall market)
- Online and offline testing of website traffic and visual quality (including online banking)
- Monitoring the quality of distribution channels
- Mystery shopping, mailing, and calling
- Recruitment of respondents for internal testing
- Measuring financial literacy of clients or the population
- Tracking and longitudinal studies, including customised online reporting, which allows for different levels of access to results and other benefits
Reference
A significant part of financial research involves continuous and iterative projects, often based on large volumes of data. Such research requires flexibility, reliability, and mutual trust between the client and agency. We are pleased that our clients repeat such projects with us.
We form different teams for clients in a competitive relationship.
Spolupráce se STEM/MARKem je vždy velice efektivní. Základem je pro mě kvalitní sběr dat, a tady se na STEM/MARK opravdu mohu spolehnout. Vždy najdeme řešení, ať už jde o rychlý online "check", nebo složitější telefonický výzkum na korporátních klientech.
Se společností STEM/MARK spolupracujeme intenzivně již více než 7 let, a to především na tvorbě a využívání oborového panelu respondentů v oblasti finančních služeb. Za tu dobu jsme společně získali a zpracovali okolo 100.000 hodnotících dotazníků a zpětných vazeb od uživatelů finančních služeb v ČR. Na STEM/MARKu osobně velmi oceňuji odborný background, profesionalitu v oblasti výzkumu a velmi precizní analýzu, což nám umožňuje zasadit naše obchodní výsledky do kontextu a přijmout odpovídající strategická rozhodnutí. Velkou devizou kolegů z agentury je zároveň pro-klientský přístup, lidský způsob komunikace, flexibilita a schopnost pružně reagovat na naše specifické požadavky.
U STEM/MARK objednáváme výzkumy pravidelně. Díky širokému vzorku respondentů dokáže firma připravit výzkum tak, aby odpovídal našim specifickým požadavkům. Pracují rychle, komunikace je skvělá. Výzkumy od STEM/MARK mají velký podíl na dosahování našich cílů.

Petr Gajdušek
Client service – Finance, TelcoA financial research expert who’s also open to diving into the worlds of telecommunications, lotteries, gaming, and betting. He’s a fan of cold weapons, sci-fi, and Nordic crime dramas.
gajdusek@stemmark.cz+420 225 986 847

Jana Špolcová
Deputy CEOJana has gained experience in both field operations and production at STEM/MARK, and prior to her current role, she spent several years in client service. After working in pharma research, finance, and digital, she became a specialist in radio research, which she still focuses on. In both work and leisure, she is most often accompanied by black coffee and an even darker sense of humour.
spolcova@stemmark.cz+420 225 986 827